Skip to main content

Pastor traži preispitivanje odluke o smeni urednice

Autonomija 13. okt 2008.
2 min čitanja

Predsednik Saveza vojvođanskih Mađara Ištvan Pastor zatražio je danas od generalne direktorke RTV Vojvodine Dine Kurbatvinski-Vranešević da preispita odluku o suspenziji odgovorne urednice u redakciji informativnog programa na mađarskom jeziku na toj televiziji. Kako se navodi u Pastorovom dopisu, odluku je „evidentno“ donela nenadležna osoba i ona je imala „intenzivni ođek u javnosti“. „Postavljanje i razrešavanje odgovornih urednika u redakcijama spada u vašu nadležnost i mislim da je neprihvatljivo postupanje Nade Kalkan koja je, u vašem odsustvu, usmenom odlukom naredila suspenziju Eržebet Šimon sa dužnosti“, piše u Pastorovom dopisu Dini Kurbatvinski Vranešević. Dodaje se da je Kalkan donela i odluku o skraćivanju trajanja večernjeg dnevnika na mađarskom jeziku sa 40 prvo na 20, a kasnije na 28 minuta. Takva odluka doprinosi ugrožavanju svih rezultata koji su postignuti u Televiziji Vojvodine po pitanju osmišljavanja programa na jezicima manjinskih nacionalnih zajednica, pa i programa na mađarskom jeziku, i to su rezultati koje bi stalno trebali unapređivati, a ne negirati i potkopavati, naveo je Pastor.
Prema njegovim rečima, pozivanje na to da je suspendovana glavna urednica pogrešila što je o promeni programske šeme i trajanja TV dnevnika obavestila gledaoce tokom prvog izmenjenog termina te emisije, zapravo skreće pažnju sa suštine problema. „Problem je u ugrožavanju koncepcije koja je u prethodnom periodu rezultirala boljim pozicioniranjem programa na jezicima nacionalnih manjina, pa i na mađarskom jeziku, a koja je bila prihvaćena ne samo od za to pozvanih i nadležnih tela, već i najvažnijeg arbitra, publike koja gleda emisije“, kazao je Pastor.
Prošle sedmice rukovodstvo Televizije Vojvodina donelo je odluku o suspenziji odgovorne urednice programa na mađarskom jeziku Eržebet Šimon. Glavna urednica televizije Nada Kalkan izjavila je tada za internet portal „Vojvodina danas“ (www.vajma.info), da je Šimonova „učinila grub propust u radu“, time što je u informativnoj emisiji pročitala internu odluku rukovodstva televizije. Eržebet Šimon je medijima kazala da joj je odluka o suspenziji saopštena samo usmenim putem i dodala da sebe i dalje doživljava kao odgovornu urednicu i da „računa na podršku zajednice“.

(Beta)