Skip to main content

Srpski REM traži da se ne glasa o zamračenju Pinka

Jugoslavija 01. sep 2022.
3 min čitanja

Predsjednica Regulatornog tijela za elektronske medije (REM) iz Srbije Olivera Zekić traži od Savjeta Agencije za elektronske medije iz Crne Gore da sjutra ne glasa o zamračivanju Pink televizije koja je na primitivan način izvještavala o tragediji koja se dogodila na Cetinju, saznaje Pobjeda.

Zekić traži da prije donošenja bilo kakve odluke održe zajednički sastanak, na kome bi, kako navodi, pokušali da pronađu rješenje ,,koje je najbolje za obje strane“.

– Sve u cilju nastavka dobre saradnje i u duhu obostrane dobre volje – navodi Zekić. Predlaže da datum sastanka u Podgorici odrede kolege iz Crne Gore.

Sjednica Savjeta Agencije za elektronske medije (SAEM), povodom skandaloznog priloga Pinka o tragediji na Cetinju, zakazana je za sjutra, nakon što na prethodnoj nije izglasano zamračenje programa te televizije, iako je postojala saglasnost svih članova.

Svi članovi SAEM-a su saglasni da prilog emitovan u emisiji koju vodi Jovana Jeremić predstavlja primjer kršenja profesionalnih i etičkih novinarskih standarda.

Istakli su da se prilogom na neprimjeren način iznose navodi o uzrocima porodične tragedije, bez iskazivanja saosjećanja sa članovima porodica žrtava i drugim osobama koje su njome pogođene i poštovanja njihovog dostojanstva i prava na privatnost.

Ipak i pored javne saglasnosti svih članova, još uvijek nije donešena odluka o zamračenju spornog programa.

Zekić je u dopisu navela da bi, osim teme oko Pink televizije, predložili nekoliko projekata „koje bismo zajedno mogli da radimo i proširimo na ostale regulatore u regionu“.

Ovo je već drugi put od kako je najavljeno zamračenje programa, da Srbija pokušava da utiče na članove Savjeta AEM. Pobjeda je juče objavila i detalje iz dopisa Pink televizije koji je u ime vlasnika Željka Mitrovića potpisao glavni i odgovorni urednik informativnog programa Pink TV Goran Gmitrić.

Pink moli da se njihovi programi ne zamračuju i ističe da će sankcionisati voditeljku Jovanu Jeremić, i sve odgovorne zbog emitovanja takve najave i priloga.

U dopisu se navodi da menadžment Pinka vjeruje da crnogorska javnost pritiska članove Savjeta AEM, te da se protiv te televizije vodi kampanja.

,,Da li je tačno da je Vuk Borilović bio patološki zaljubljen u svoju lepu stanarku Natašu Martinović? Da li je zbog toga poslao svoju porodicu u Herceg Novi i da li je istina da je Nataša o tome obavestila svog muža“.

Ova najava koju je izgovorila Jeremić ne samo da je grubo kršenje novinarskih principa već i etike i moralnih načela kojima su novinari dužni da se rukovode čak i kad vode emisije zabavnog karaktera.

Pink televizija traži od članova Savjeta da ne ukidaju taj program u Crnoj Gori.

Uredništvo Pink televizije je izrazilo duboko izvinjenje porodicama žrtava i saosjećanje sa njihovim bolom.

-Posebno naglašavamo da najava pomenutog priloga nije bila odobrena od strane urednika emisije ,,NOVO VIKEND JUTRO“, u okviru kojeg je on emitovan, kao i da je voditeljka Jovana Jeremić u slobodnoj interpretaciji prilog najavila na krajnje neprimjeren način zbog čega će, odlukom glavnog i odgovornog urednika i menadžmenta televizije, protiv urednika emisije i voditeljke biti pokrenut disciplinski postupak, u kojem će im se zbog grube greške u programu izreći odgovarajuća sankcija – navodi Gmitrić u pismu koje šalje crnogorskoj Agenciji za elektronske medije.

Iako su interpretacije koje Jeremić ima u emisijama gotovo uvijek van profesionalnih standarda, uredništvo ružičaste televizije dosad nije pokretalo disciplinske postupke protiv nje zbog sličnih najava i tumačenja događaja.

Savjet AEM je održao sjednicu u utorak i saglasili su se da treba da zamrače sporni program, ali nijesu donijeli odluku o tome jer se čeka nalaz stručne službe AEM, na osnovu kojeg bi članovi Savjeta trebalo da glasaju.

Prema informacijama Pobjede, taj dokument postoji ali ga novopostavljeni v.d. Nikola Ivanović još nije potpisao, iako su članovi Savjeta tražili da im se taj dokument što prije dostavi.

Zekić je sa kolegama imala sastanak u Podgorici i početkom godine kada su pokušali da pregovaraju oko toga što je Savjet AEM donio odluku da sankcioniše na pola godine Hepi TV zbog govora mržnje, ali na tom sastanku sa njima nije postignut dogovor i mjera zamračenja je trajala do početka ljeta.

Mjera je donešena jer su gosti u nekoliko emisija na toj televiziji u kontinuitetu izražavali oblike mržnje i diskriminacije prema Crnoj Gori i Crnogorcima.

(Pobjeda / Portal Analitika, Foto: Beta)