Skip to main content

Skoro šest miliona evra naprednjaci dali podobnim medijima u predizbornoj kampanji

Info 09. jun 2022.
2 min čitanja

–Sa tom višemilionskom cifrom u evrima, Vučić i naprednjaci nam s jedne strane govore – ima se, može se, a s druge – niko nam ništa ne može, kaže za Danas predsednik NUNS-a Željko Bodrožić, komentarišuću sumu od skoro šest miliona evra koju je Aleksandar Vučić dao pododbnim medijima u predizbornoj kampanji za sopstvenu promociju.

Podsetimo, list Danas je pisao o tome da je u predizborne svrhe od predsednika Srbije najviše inkasirala televizija Pink sa 1,5 miliona evra, a od štampanih medija najviše su prihodovali Kurir i Informer, a potom i ostali tabloidi.

–Naprednjaci su privatizovali državu, sve njene pare i resurse, i potom preuzeli ili potkupili veliku većinu medija, koji više i nisu mediji, već propagandne mašine za veličanje vođe i njegove partije, za raspirivanje mržnje prema opozicionarima, nezavisnim novinarima i slobodnomislećim ljudima, i na kraju ili na početku, za sluđivanje i obmanjivanje građana – ističe Bodrožić.

Koliko je sve to legalno, dodaje, možda ćemo saznati jednog dana „ako u ovoj državi ikada zažive nezavisne institucije“.

–Zato mi u NUNS-u imamo sve manje prostora da komentarišemo postupke Vučića, njegove ekipe na vlasti i njihovih propagandista, jer su sve manje, tako da kažem, u našoj nadležnosti. Njima treba ozbiljno da se bave tužilaštvo i policija, i na koncu sud, ako ikada te instutucije, ponavljam, postanu nezavisne i posvećene poslu istraživanja i otkrivanja korupcije i kriminala – zaključuje predsednik NUNS-a.

Potpredsednik UNS-a Slobodan Ćirić ističe za Danas da govoriti o novcu nije zahvalno.

–Ogromnoj većini ovog nesrećnog naroda i sto evra je mnogo, dok je jednom malom delu ovog naroda i milion evra malo. Bilo bi logično da svaka politička stranka u kampanji posmatra medijsku scenu kao celinu i da svoj novac raspodeli tako da se njen glas čuje u svim porama društva, ali ovde odavno nije tako – ukazuje Ćirić.

On dodaje da se ovde zna koja ciljna grupa koji medij prati i baš tamo se „gađa“.

–Ne gubi se vreme za traženje podrške tamo gde je neće biti. Ovde se, izgleda, unapred i zna „ko za koga radi“ u medijskoj branši i, u skladu s tim, raspodeljuje se novac u kampanji, pri čemu, po svemu sudeći, ukoliko su podaci koje ste preneli tačni, novac dat u kampanji verovatno podrazumeva i mimo kampanje medijsku blagonaklonost onih kojima je dat…Trebalo bi, međutim, imati u vidu da ničija nije gorela do zore. Mada, u Srbiji je uvek bilo na pretek medija koji radije služe vlasti nego profesiji – naglašava naš sagovornik.

Sličnog mišljenja je i glavni i odgovorni urednik Cenzolovke Perica Gunjić.

–Predsednik se odužuje vlasnicima medija koji su pod njegovom kontrolom i javnom servisu, ovo je više mali znak pažnje onima koji se ističu u propagandi i obračunima sa njegovim političkim protivnicima. Nije tu samo bahato to što se troše ogromne pare u zemlji u kojoj toliko ljudi živi ispod granice siromaštva, već i činjenica da Vučić nije nikome od njih morao ni dinara da plati – oni sami za njega vode kampanje non-stop, 365 dana godišnje, i to mnogo brutalnije od propagadnih poruka koje je slao Vučić u oglasima koje je platio – ukazuje Gunjić.

Nakon Pinka koji je najviše zaradio od Vučićeve predizborne kampanje, slede RTS sa 662.000 evra i TV Prva sa 651.000 evra. Uz agenciju Media advertizing, B92, Hepi, Studio B i TV Kurir, televizijama je za Vučićevu kampanju uplaćeno oko četiri miliona evra, dok je štampanim medijima – Kuriru, Informeru, Srpskom telegrafu, Blicu i listu Alo, ukupno uplaćeno 422.000 evra.

(Katarina Živanović, Danas / Foto: Beta)