Skip to main content

Birodi: REM nagradio televizije koje su deo industrije populizma

Info 29. jul 2022.
< 1 min čitanja

Biro za društvena istraživanja (Birodi) ocenio je da su televizije kojima je Regulatorno telo za elektronske medije (REM) danas ponovo dodelilo nacionalne frekvencije zapravo dobile “nagradu za ono što su u proteklih osam godina bili šrafovi u industiji populizma”.

U saopštenju je navedeno da izveštaji ODIHR-a i Saveta za borbu protiv korupcije, analize Birodija, nalazi Službe za nadzor, ali analiza samog REM-a, nisu bili dovoljni Savetu REM-a da donese odluku koja će televizije Pink, Hepi, B92 i Prva “staviti na klupu za kandidate za petu frekvenciju”.

Iz Birodija su istakli da treba uzeti u obzir i da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić koristio svoje medijske nastupe da suprotno svojim ustavnim i zakonskim ovlašćenjima javno omalovažava i etiketira neke od učesnika konkursa.

“Što je za posledicu moglo da ima uticaj na članove Saveta REM-a, koji su izabrani kao članovi Saveta REM-a od skupštinske većine čiji je on predsednik partije”, naveo je Birodi komentarišući javne istupe predsednika Srbije.

Birodi je dodao da je odluku o dodeli nacionalnih frekvencija donelo telo koje od 2014. godine radi u nezakonitom stanju, jer svoje interne akte nije usaglasio sa aktuelnim Zakonom o elektronskim medijima po članu 115 u roku od 90 dana.

(Beta, Foto: Logo)